Monday, January 31, 2011

Al-Fatihah...

sedang syok aku berkemas rumah tengahari tadi, aku menerima panggilan dari sahabat lamaku frida... dah lame aku n die x bertanya kabar.. maklumlah aku punya hanset dah disumbangkan ke Indah Water last year.. hahaha.... actually, aku dah tahu yang ayahnya sudah kembali ke Rahmatullah pada 24 Jan 2011 @ 2.00 pm....

belum sempat die berkata apa-apa padaku terus aku memotong cakap nya dengan mengucapkan Takziah atas seluruh keluarganya... aku tahu macam mane keadaannya, nadanya amat sedih sekali tapi aku tahu sepanjang tempoh bersahabat dengan die, aku tahu die seorang yang tabah... cume mungkin bila die sedang bercerita dengan aku tadi, die sedikit sebak menahan emosi nya....

aku hanya mampu mengucapkan takziah n memberi kata-kata semangat padanya, agar terus tabah mengharungi dugaan hidup yang akan di hadapi oleh semua....  die meluahkan segala-galanya tentang arwah, dan sepanjang aku kenal, memang arwah seorang yang baik, suka tolong menolong sesiapa sahaja.... pernah sekali ake ke rumahnya, arwah lah yang sibuk sekali menghidangkan minuman....

bersyukur juga pada Allah, sebab kawanku ini sempat menjaga arwah sepanjang 32 hari arwah sakit selepas menjalani operation.... mengikut kata kawanku ini, bnyak yang dia alami sepanjang tempoh menguruskan arwah sehinggalah kepada tempoh pengkebumian.... aku mendengarnya dengan penuh keinsafan di hati...

buat temanku Wan Frida Fatihah, semoga tabah menerima dugaan ini dan semoga Allah Mencucuri Rahmat ke Atas Roh nya... amin.... Al-FATIHAH.......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...