Thursday, February 3, 2011

sate ikan

salam..

for entry makan-makan kali nie, aku just nak share pasal sate ikan yang amat popular time aku kecik-kecik dulu... setiap kali pakcik yang jual sate nie lalu kat depan umah aku dulu, pasti aku nak p beli, mintak duit nge mak aku ckp nak p kedai... tak cakap nak beli sate ikan nie sebab mak aku cakap sate ni di buat daripada katak... hehehe... entah sampai sekrg aku x tau nape mak aku cakap sate nie sate katak... hehehee

tapi sekrg kan bile aku balik kampung ja, pasti mak aku akan beli this sate... hehehe.... dulu x bagi sekrg x kisah lak... hurmmm... maybe dulu nak jimat kot.... yealah kalu hari2 pakcik tuh dtg jual n tiap2 hari mintak rm1 mesti kopak jugak mak aku kan... hahahaha....

so, alkisahnya, aku belilah sate nie rm7.00 ko banyak kan.... hehehe.... memang bes, sos die yang pekat di tambah aku beli yang perasa pedas... lagi lah besss..... jom tgk mcm mane ropenyer... hehehehe


aku x sure kat negeri selain trg ade jual ker tak this sate..... ade kot.....

sape2 yang terliur tuh, jomlah ke trg nie... leh aku belanja sate ikan nie ja... hehehehe

2 comments:

  1. mek jang . aku pun suke sate ikan nih. dulu masa kita balik dr bandor tgu van nak balik asrama. sokmo pakcik ni lalu. hehe. sedap kan ?

    ReplyDelete
  2. hahaha.. yer ah.. mmg sedap.. aku sokmo beli.. laki aku tau aku suka.. tiap kali lalu dpn pakcik2 yg jual sate nie, mesti yea tanye aku nak ker x? aku biaselah dgn tamaknya beli rm10.... gelojoh tul aku neh kan.. hahaha:))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...