Sunday, February 13, 2011

tortilia

salam...

hurmm.. nie gara-gara dok asyik tgk jea channel TLC astro nie... sampai terikut2...
terkebetulan time aku tgk tuh, ade lah satu rancangan tentang discovery tentang makanan di negara Argentina x silap aku lah... so, tiba part makan tuh, aku terliur bila diorg buat demo memasak tortilia nie...

aku pun ape lagi, rase mcm bes ja terus p buat... then... ternyata memang sedap tortilia nie.. alah name jea tortilia tapi bila makan x lebih x kurang aku rase tortilia nie rupanye telur dadar kentang... hehehe... entah ler betul ker x tapi ikut rase aku memang itu lah.. hehehe... terus aku msg kat mr right gtau kat die yang aku buat tortilia.. hahaha.. sejenis masakan argentina.. gah nyer nama... hahahaha....

jom tengok.....


hurm.. jom lah ape lagi.. bes nie.. resepi sihat.. hahaha....

senang ja resepi nie.. just guna kentang, garam, serbuk lalda sulah, serbuk lada hitam n telur sahaja.. kentang tuh dipotong dlm 0.1 inc lepas tuh digoreng dulu kemudian angkat then masukkan dlm telur sebyk 3 bj ker 4 bj ker.. ikut suka lah.. lepas tuh digoreng balik.. then perasakan dengan garam, lada hitam n lada sulah... lepas tuh angkat n sedia di makan..

kekadang tortilia nie aku rase macam murtabak kentang pun ade, hehehe... telur dadar kentang pun ade.. ape2 jealah janji best.... yummmyyyyy....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...