Tuesday, December 28, 2010

muffin again

salam sume...

entry kali nie aku  masukkan pasal banana muffin yang aku buat dalam 2,3 mgu lepas kot... saje nak peram dulu, hari nie baru tergerak ati nak post sini... anyway, bess makan muffin nie, rasenye pum cam lemak2 manis gitu, lain kali aku da x yah beli dah kalu nk makan just buat jea, bukan susah pun... godey2, bakar lam oven n makan... hehehehe

jom layannnnn


actually, resepi nie aku amik dari blog http://izahdaut.blogspot.com/.... hurmmm memang best... thanks yea...

bahan-bahan;
3/4 pisang besar - aku guna pisang lemak manis yang kecik dalam 15 biji kot
1/2 cawan gula
1 biji telur - dipukul sedikit
1/3 cawan mentega / marjerin cair
1 1/2 cawan tepung gandum*
1 sudu kecil baking powder*
1 sudu kecil baking soda*
1/2 sudu teh garam*
* di satukan dan di ayak

cara sediakan; satukan pisang yang telah dilecek, kemudian masukkan gula dan mentega. kemudian masukkan adunan tepung yang telah di ayak dan kacau rata.... selepas itu, masukkan adunan tersebut ke dalam loyang muffin dan bakar pada suhu 175C selama lebih kurang 20 minit... siap dan boleh dihidangkan untuk makan pagi n petang.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...