Wednesday, November 10, 2010

ayam bbq

ahaaa... nie menu mlm semlm punyer.. hehehe... sajer aku lambat sket upload... ape dah jadi padaku inniey... udah 2 mlm berturut2 mkn masakan western nie... hahaha... gemoklah aku nampak gaya... tiap2 mlm bertambah 1 kg.. bilakah mase nyer nak diet... adusss....

jomlah layan edisi menggiurkan ini....
ini menu aku... ade nasi tuh... gemuklah aku... huhuhu

ini menu hasben aku... menu diet nie... hahaha

so skrg camane, nak aku letak resepi jugak ker... hahaha.. aku try buat nie sebab aku terliur tgk blog nie tau http://tiffinbiru.blogspot.com/ @ aabg mat gebu... hahaha...

thanks AMG, it's very2 marvelous n fantastic... hahaha

*aku edit ikut citarasa aku tau...

bahan-bahan;
3 ekor ayam bersaiz besar
1 sudu teh ketumbar*
1 sudu teh jintan manis*
1 sudu teh jintan kasar*
2 inci halia*
2 inci lengkuas*
1 batang serai*
*kesemua bahan di atas dikisar
4 sudu besar madu
3 sudu besar sos tiram
1 sudu kicap
garam secukup rasa

cara sediakan; korang bersih ayam sebersih2nya... lepas tu campurkan bahan-bahan yang telah dikisar dengan madu, sos tiram, kicap dan garam... korang perap lah dlm 15 minit ker even aku perap tak sampai pun... hahaha.... lepas tu bakar dlm oven pada suhu 200 C selama lebih kurang 45 minit... 20 minit yang pertama tuh korang boleh sapukan baki perapan ayam tadi supaya nati masak kelihatan basah n berkilat... fuihhh... tu saje.. siap n sedia di hidangkan....

2 comments:

  1. sedap tu neh. aku nak wat gok la. ambik resepi ni lu. tp, aku bakar ats dapur je kot.oven x dok

    ReplyDelete
  2. molek2 mmg besss woooo.. dakpe mum panggang atas dapur lg best... ori recipe tau... hehehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...