Saturday, November 6, 2010

pengat labu

ape khabar semua.. lame betul aku x update blog aku nie.... huhu...
bukan ape x dop idea langsg n now kembali dengan harapan akan idea
dr hari ke hari untuk terus mengupdate blog ni...

oklah mengenai tajuk atas tuh.. semlm aku ade buat pengat labu which is my favourite tu... memg aku minat gile lah mknan berasaskan labu... rasenyer perghhh.. mcm ubi kan... hehehehe... korang x percaya try ler mkn best bangat... heheheh


bahan-bahan;
1 biji labu sederhana besar
4 sudu besar gula
1 keret gula melaka
3 helai daun pandan
santan dr 1 biji kelapa
sedikit garam

cara menyediakan; kupas labu dan potong mengikut kesukaan masing-masing.... kemudian rebus labu beserta dengn daun pandan... kemudian masukkan gula melaka dan gula... then pastu masukkan pula santan dan sedikit garam... sedia utk makan....

sennang jea kan nk buat penngat labu nie kan... aku buat dalam lebih kurang 10 min pun da siap... hehehe... yea lah kan bukan susah pun... hehehehe

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...