Friday, November 19, 2010

hari raya haji

entry ari ni aku nk citer sikit2 pasal hari raya haji a.k.a hari raya korban a.k.a hari raya aidiladha yang disambut oleh semua umat islam di dunia kan...

raye haji tahun nie aku raye kat umah ma n abah aku kat Terengganu.. org kate raye kat sebelah Pantai timur nie meriahkan.. dengan lembu2 nya.... hehehe... yer lah kot.... dah ler cuti 4 hari... stat dr rabu hingga sabtu....

for dis year kitrg x masuk korban.. so daging kurang sikit.. tp biase dekat2 petang tuh baru ade daging2 korban yang di agih oleh penduduk kampung... so aktiviti memasak oleh aku n mama aku bermula lah pada sebelah petang...

biase mama aku tuh buat gulai daging tulang lah... yang mane menjadi favourite my papa.. hehehe...

so layan sikit2 gbr daging yg sempat aku snap... hehehehe

my abah sedang potong daging

tulang daging yang tengah dibersihkan oleh aku
my mama sedang masak gulai tulang... marbeles.. besssss
my mama sebenarnye sedang memasak menggunakan dapur arang... korang tentu pernah dengarkan... guna dapur arang leh jimatkan gas.... lagipun tulang cepat empuk guna dapur nie...

nie aku upload jugak arrr gbr dapur yang sempat aku snap.. hehehe... yea lah takut sesapa yang x kenal... aku tolong lah perkenalkan.... dapur arang dolu2..

jom tengok....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...